خرید هواکش

بهترین هواکش مرغداری

همانطور که می‌دانید مرغداری محیطی فوق‌العاده حساس است که در صورت عدم اجرای صحیح تهویه مطبوع مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت. اگر تهویه مرغداری به درستی انجام نشود راندمان کاری آن بسیار کاهش می‌یابد و احتمال وجود و انتقال بیماری‌ها و سایر مشکلات در آن افزایش می‌یابد. بنابراین در نگهداری از مرغداری رعایت اصولی از جمله گردش صحیح و منظم هوا و حفظ دمای متعادل داخلی در ساختمان الزامی است. اگر این کار به درستی انجام نشود آلاینده‌های ایجاد می‌شود که محیط زیست را تخریب می‌کنند. از جمله پیامد‌های دنباله‌دار این موضوع می‌توان به افزایش انواع بیماری‌ها در مرغداری و بین پرندگان موجود در سالن پرورش طیور اشاره کرد. بنابراین سیستم تهویه مناسب و هواکش صنعتی یکی از نیاز‌های اساسی یک مرغداری کامل و استاندارد بوده و استفاده از آن‌ها پر اهمیت و الزامی است. در زیر شما را با بهترین سیستم‌های تهویه مرغداری و هواکش سالن پرورش مرغ آشنا می‌کنیم و بهتر متوجه می‌شوید که چه نوع تهویه‌ای برای مرغداری مناسب است.

دسترسی به محصولات الوند:

معرفی بهترین هواکش مرغداری

میتوان گفت که سال‌های پرورش طیور و مرغداری‌ها بسیار بزرگ هستند، بنابراین نیاز به تهویه‌ای داریم که بتواند هوا را به خوبی در این فضا به گردش درآورد یعنی آنقدر قدرتمند باشند که هوا را با فشار بالایی وارد سالن کنند تا تهویه هوای سالن به خوبی و درست انجام شود. نکته مهم این است که بدون نیاز به کانال کشی تهویه با فشار بالا انجام شود. هواکش مرغداری باید این قدرت را داشته باشد که هوا را به خوبی در تمام سالن پخش کند و هم بتواند‌های تازه را جایگزین هوای کهنه درون سالن کند. فن سانتریفیوژ مخصوص این کار است اما یکی از ملزومات آن برای بازدهی خوب و عملکرد بهینه استفاده از کانال‌های هوا است اما با توجه به اینکه این امکان در مرغداری‌ها وجود ندارد نمی‌تواند در دسته بهترین هواکش مرغداری قرار بگیرد. البته شایان ذکر است که هم اکنون برخی از مرغداری‌ها از فن سانتریفیوژ استفاده می‌کنند اما نمی‌توان آن را بهترین هواکش مرغداری دانست. در مرغداری در صورت وجود سر و صدا مشکلی ندارد بنابراین توصیه می‌شود از فن با صدای زیاد ولی با کارکرد بیشتر استفاده شود. ما به طور مثال در مرغداری به هواکشی نیاز داریم که قطعاتی مانند فویل و تسمه از آن جدا شده باشد اما قدرت تولید انرژی باد آن بیشتر باشد. از طرفی با حذف این قطعات از روی آن، در نتیجه هزینه آن کاهش یافته و در صورت خرابی، تعمیر و نگهداری آن به راحتی امکان‌پذیر می‌شود.

بنابراین، در شرایط داده شده، یک فن با صدای زیاد اما کارآمدتر و قادر به انتقال حجم بیشتری از هوا می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

اگزاست فن بهترین هواکش مرغداری و سالن پرورش طیور است. در اگزاست فن کوپل به فن متصل است و می‌توانند بدون اتلاف، انرژی برق کامل را تأمین کنند.

اگزاست فن، بهترین هواکش مرغداری

اگزاست فن برای کلیه مرغداری‌ها بهترین هواکش مرغداری محسوب می‌شود. به گونه‌ای که با اتصال مستقیم تمام انرژی را مصرف می‌کنند و هوای کم فشار اما با حجم بالا تولید می‌کنند و باعث می‌شود فضای یک مرغداری بزرگ به خوبی توسط آن‌ها تهویه شود. اگزاست فن می‌تواند هوای مناسب را به سرعت جایگزین هوای قدیمی کند. سرعت این تعویض بسیار خوب است تا گردش هوا به خوبی انجام شود و هوا تهویه شده باقی بماند.

از طرفی هزینه استفاده از اگزاست فن بسیار پایین است و به دلیل نبود قطعات اضافی به راحتی می‌توانید از تعداد زیادی از آن‌ها در انواع سالن‌ها استفاده کنید. به راحتی قابل تعمیر هستند. این فن‌ها در مقایسه با فن‌های سانتریفیوژ از قیمت مناسب‌تری برخوردار بوده و به دلیل عدم وجود برخی قطعات میانی، بازده مناسبی از کل انرژی را انجام می‌دهند. تعمیر و سرویس آن‌ها بسیار سهل است، از طرف دیگر صدای تولید شده توسط فن‌های سانتریفیوژ بسیار کمتر از اگزاست فن است.

بنابراین، اگزاست فن بهترین هواکش مرغداری محسوب می‌شود زیرا استفاده از آن‌ها هزینه کمتری دارد و به دلیل عدم پیچیدگی در ساخت آن‌ها، تعمیر و نگهداری آسانتر و سریعتر انجام می‌شود و از طرفی تهویه را به خوبی انجام می‌دهد. به طوری که هوای مرغداری به خوبی گردش می‌کند و هوا سالم و مساعد باقی می‌ماند.

اگزاست فن‌ها در اکثر مرغداری‌ها نخستین انتخاب هستند و به راحتی برای تهویه مرغداری نصب و راه‌اندازی می‌شوند.

اگزاست فن چیست؟

اگزاست فن‌ها مانند سایر فن‌هایی که در انواع مکان‌ها نصب می‌شوند و مسئول گردش هوا یا تهویه هستند. ساختار اصلی آن‌ها مانند بقیه فن‌ها است، اما ممکن است از نظر عملکرد کمی متفاوت باشد. با این نوع فن، هوا سالن به بیرون برده می‌شود و هوای جدید را جایگزین هوای قبلی می‌کند. اصولاً هوای باقیمانده و ناخواسته را از بین می‌برد و هوای سالم و مناسب را وارد می‌کند. به طوری که هوای ناخواسته از دریچه‌ها خارج می‌شود تا راه را برای هوای جدید باز کند، بنابراین گردش هوا به طور منظم انجام می‌شود.



به طور کلی انواع فن‌هایی که هوا را تهویه می‌کنند و با کشیدن هوا به محیط‌های بسته جایگزین هوای مورد نظر می‌شوند، از انواع اگزاست فن هستند.
با توجه به تولید انبوه انواعی از اگزاست فن ها، این هواکش های به راحتی در همه جا نصب می‌شوند و از مدل‌های پایین‌تر و ساده‌تر آن‌ها می‌توان استفاده کرد که در برخی موارد از این نوع فن‌ها در مغازه‌ها و منازل استفاده می‌شود. اما در جا‌هایی که نیاز به تهویه مناسب داریم و تهویه یکی از ملزومات محیط کار می‌باشد باید از دستگاه استخراج فنی که قدرت بیشتری دارد و قدرت مکش بالایی دارد استفاده کرد. بعضی از افراد با استفاده از انواع ساده تر فن و هواکش راندمان کاری خود را ناخواسته کاهش می‌دهند زیرا این هواکش ها کارایی اگزاست فن و سایر هواکش های صنعتی را به افراد نمی‌دهد و باعث تهویه نامناسب می‌شود. فن مرغداری باید از سیستم فن اگزاستی استفاده کند که بتواند هوا را به خوبی به گردش درآورد تا هوا به طور مداوم تعویض شود و از باقی ماندن هوای ناخواسته جلوگیری شود، زیرا باقی ماندن هوای ناخواسته می‌تواند باعث ایجاد مشکلات و مشکلات جبران ناپذیر با تلفات فراوان شود. بنابراین استفاده از اگزاست فن با مکش قدرتمند یکی از ملزومات استفاده در مرغداری‌ها می‌باشد و می‌توان گفت که بهترین هواکش الوند برای مرغداری‌ها محسوب می‌شود.

برای اخذ مشاوره رایگان و تهیه بهترین هواکش مرغداری با کارشناسان گروه صنعتی الوند در تماس باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا